26 82 39 18

Har du brug for et salgskursus med praktiske salgsværktøjer?

(Lukket salgskursus. Holdes enten for den enkelte butik, kæde, erhvervsnetværk, brancheforening eller lignende. Kurset tilpasses selvfølgelig efter, om deltagerne kommer fra samme forretning eller ej).

Sælger du ikke nok i dag?

Vil du hellere opfattes som en kompetent fagperson og rådgiver end en egentlig sælger?

Bryder du dig ikke om at virke anmassende?

Klager dit personale over, at det er blevet sværere at sælge?

Uanset om du søger et kursus til hele din personalegruppe eller til dig selv, er dette salgskursus oplagt. Målgruppen er netop jer fra detailbranchen, der hellere vil huskes som troværdige og grundige rådgivere end som underholdende og anmassende sælgere.

Er du den rolige type, der lytter og er til stede, har du et bedre potentiale for at blive en dygtig sælger end de meget udadvendte sælgere. Men du har sikkert brug for konkrete spørgeteknikker. Dem kan du lære på dette salgskursus.

Her bliver du også bedre til at

  • fastholde de gode kunder
  • få kunderne til at komme tilbage
  • give en grundig kundeservice

Mange tror fejlagtigt, at salgspsykologi handler om at få kunden til at gøre noget mod hans vilje, men i virkeligheden handler det om at lytte til kunden og spørge ind, så kunden kan få det, han søger. Derfor er stille mennesker tit de bedste sælgere. Og netop i detailsalget har du jo den fordel, at du møder kunden i virkeligheden og bedre kan spørge ind til hans behov, end hvis kunden handler på nettet. Derfor betyder det rigtig meget for dit salg, at du netop styrker din spørgeteknik.

Salgsprocessen begynder længe før, kunden er gået ind i forretningen og fortsætter efter, han er gået igen. Derfor er det vigtigt, at du er opmærksom på en række detaljer, du måske ikke tænker har noget med salget at gøre. Det gennemgår vi også på salgskurset ”Sælg mere med fokus på kunden”, hvor du også får en række andre håndgribelige metoder, du kan bruge til at sælge mere og bedre.

Programmet for salgskurset

9.30-10.00

Ankomst

Du finder din plads og hilser på de andre kursusdeltagere.

10.00

Dagsprogrammet gennemgås

Opsummering af, hvad du får med fra kurset

Alle præsenterer sig selv

10.30

Tjeklisten ”De 10 hyppigste fejl i detailsalg” gennemgås

11.00

Pause

11.15

Hvordan er din kontakt med kunden, når han

  • kommer ind i forretningen?
  • kigger sig omkring?
  • leder efter noget?
  • spørger om noget?
  • betaler?
  • forlader forretningen?
  • kommer tilbage?

 

12.00

Frokost

12.45

Styrk din spørgeteknik, så du bedre kan

  • få kunden til at uddybe, hvad han søger
  • finde ud af, om kunden har brug for mere end det, han selv nævner
  • give kunden følelsen af, at du netop er til for ham
  • finde kundens indvendinger mod at købe og håndtere dem

13.45

Mersalg er service. Lær håndværket og få tilfredse kunder

14.45

Pause

15.00

Fasthold dine nye rutiner og træn salgsværktøjerne ved hjælp af denne tjekliste, som gennemgås

16.00

Tak for i dag og kom godt hjem.

 

Målgruppe:
Salgskonsulenter og alle, der har kontakt med kunden. Både ansatte og indehavere.

 

Hvad kræver salgskurset af dig?

Hvis du gerne vil forberede dig før kurset, må du gerne overveje, hvor i salgsprocessen du tror, du mister flest ordrer i dag. Ellers behøver du ikke forberede noget.

Du møder bare op med en blok eller en bærbar computer, så du kan tage gode noter undervejs. Du får også udleveret alle mine slides og tjeklisten til de gode salgsrutiner, som jeg gennemgår på kurset.

Med tjeklisten kan du sikre, at du indfører de nye værktøjer med det samme. Du kan også dele den med dine medarbejdere eller kolleger, så I fremover alle arbejder efter præcis den samme standard. Når mange af rutinerne i løbet af dagen og i salgsprocessen bliver skemalagt, får I et helt andet overblik over de øvrige arbejdsopgaver og kan bedre fokusere på kunden og sælge mere, samtidig med at I sikrer, at intet er overladt til tilfældighederne.

Mød din underviser på salgskurset

Jeg, Anette Bornemann har arbejdet med salgstræning det meste af mit liv. Blandt andre Nomeco A/S og Raunsborg Nordic.

Her besøgte jeg vores forhandlere og hjalp personalet med at sælge mere ved at spørge ind til kundens behov og have det rette produktkendskab.

Samarbejdede blandt andet med Matas, Magasin, Helsam, Helsekost og underviste Mataseleverne på Handelsfagskolen i Skåde.

Fakta om salgskurset

Dagspris for salgskurser: Kontakt mig gerne for yderligere information

Med i prisen er transport på Nordsjælland. Transport til resten af Sjælland afregnes efter Statens kilometertakst, mens transport til resten af landet aftales separat.

Vil du høre mere om kurset eller reservere en dato i min kalender, er du velkommen til at ringe 26 82 39 18 eller sende en mail.

Som arrangør af kurset står du for at booke lokaler og bestille øvrig servicering i løbet af dagen.

Det er op til dig, hvilken form for frokost, deltagerne skal have, og om der skal være andet end kaffe, te og isvand i pauserne.

Jeg sørger for at printe undervisningsmateriale og dagsprogram ud, mens du printer en deltagerliste til deltagerne.

Anette er topprofessionel og overholder altid sine aftaler

“I de 3 år har jeg samarbejdet med Anette, har hun altid været seriøs og fagligt dygtig, og jeg har kun gode ord om hende.

Anette er kompetent at sparre med og har rådgivet mig om, hvordan jeg kunne sælge mere. Både i forhold til salgskampagner og hvordan produkterne blev udstillet. Hun har hjulpet mig med at holde flere arrangementer, hvor hun fik en rigtig god kontakt med kunderne. Vi solgte langt mere end forventet, og kunderne blev ved med at komme tilbage længe efter arrangementerne.

Og så overholder Anette altid sine aftaler.”

Lene Rubæk

frisør og kosmetolog

HAR DU SPØRGSMÅL?