Er du ikke tilfreds med butikkens salgstal?
Det kan være, du er utilfreds med dine egne salgstal. Eller måske undrer du dig ovre, at dit personale ikke kan sælge ligeså godt som dig selv.
Hvis flere i den samme butik har problemer med at sælge nok, kan det skyldes den måde forretningen er indrettet på. Det kan også være, at I har brug for en ny strategi for mersalg, at området omkring kasseapparatet skal udnyttes bedre, eller at I mangler priser på flere af varerne.
I så fald er ”360⁰ gennemgang – light” sikkert også løsningen i din butik.
Her kommer jeg ud til dig i to timer og går forretningen igennem med dig. Jeg har en fast skabelon, vi arbejder efter, så vi kommer grundigt gennem hele forrentningen.
Gennemgang af skabelon:
Vi begynder med butikkens facade, for den ser alle dine kunder, når de overvejer at gå ind. I mange forretninger går I jo selv ind af en bagdør, og derfor får mange butiksejere en aha-oplevelse , når de ser, hvad kunderne ser. Vi kigger på hele indgangen. Inklusive vinduerne og hvordan skiltene ser ud.
Næste punkt er selve indretningen i butikken. Kvadratmeterne er jo enormt kostbare, så det handler om at få mest muligt ud af dem. Derfor gennemgår vi,
- hvordan selve butikken er indrettet
- hvilket inventar I har, og om inventaret fremmer kundens lyst til at købe
- hvor godt I bruger lyset til at fremhæve varerne
- om det er tydeligt for kunderne, hvad varerne koster
- om baggrundsmusikken passer til målgruppen
- hvordan kundetoilettet ser ud
Uanset hvor godt forretningen er indrettet, er servicen ofte det vigtigste. Det lille nik fra personalet, der gør at kunden får lyst til at fortælle, hvad han leder efter, eller det blik på mobiltelefonen, der omvendt gør, at kunden klapper i igen.
Vi mister kunderne på detaljerne. Og kontakten med personalet udgør som regel en lille del af den tid, kunderne opholder sig i en forretning. Derfor er det helt essentielt, at personalet er imødekommende og servicemindet i den korte kontakt, I har med kunderne. Du vil sikkert blive imponeret over, hvor mange detaljer, jeg observerer, som vi kan justere på for at fremme servicen og dermed mersalget, umiddelbart efter du og jeg har gennemgået forretningen. For selv om jeg hverken taler med dit personale eller kunderne, opdager jeg, hvilken kontakt de har, og om personalet opfordrer kunderne til at komme tilbage.
Hvordan er din markedsføring?
Mange ejere af fysiske forretninger er så vant til, at I netop ser kunderne i og omkring forretningen, at I kan glemme, hvordan jeres markedsføring ser ud. Den markedsføring, der både skal få nye kunder til at besøge forretningen og samtidig fastholde de eksisterende kunder i, at I er et fornuftigt og sikkert valg. Derfor er det ikke altid, at hjemmeside, annoncer og trykt materiale understøtter den grundighed og specialviden, som jeres nuværende kunder kender jer for.
Derfor vil jeg kigge på, om der er en rød tråd mellem forretningen og jeres markedsføring, og om I bruger de sociale medier.
Du tager noter under besøget
For at du kan huske det, jeg fortæller dig, anbefaler jeg, at du tager noter undervejs. Hvis du gerne vil have det, kan vi enten aftale på forhånd, at jeg guider dig undervejs, så du husker at skrive, eller at jeg tager noter og sender dem til dig efter besøget.
Mens vi gennemgår din forretning, fortæller jeg dig også, hvordan jeg ville prioritere de opgaver, vi taler om. Nogle kan du ændre med det samme, mens andre måske flyttes et år ud i fremtiden. Og heldigvis vil du kunne lave mange af ændringerne i løbet af få måneder. Derfor er mit honorar som regel hurtigt tjent ind. De større forbedringer kan du foretage løbende, når tiden og økonomien tillader det.
Pris: 4.000 kroner eks. moms
Med i prisen får du transport på Nordsjælland* + mine mere end 20 års erfaring med salg hos blandt andre Nomeco A/S og Raunsborg Nordic. Her hjalp jeg vores forhandlere med at sælge mere ved at indrette forretningen bedre, spørge ind til kundens behov og have det rette produktkendskab. Den erfaring er nu samlet i forløbene ”360⁰ gennemgang” + denne mere budgetvenlige lightudgave af forløbet.
*Driver du en forretning på resten af Sjælland eller andre steder i landet, kommer jeg også gerne forbi mod et transporttillæg, der aftales.
Interesseret i ”360⁰ gennemgang – light”?
Så ring endelig til mig på 26 82 39 18 eller send en mail, så ringer jeg tilbage til dig.
Hvis du har et konkret spørgsmål om din forretning eller nuværende indretning, er du også meget velkommen til at ringe til mig. Jeg giver altid 15 minutters gratis rådgivning.