Forretningsudvikling
I tvivl om, hvordan du får endnu bedre procedurer for dit salg?
Ofte har vi selv svært ved at se, hvor vi konkret kan sætte ind i forhold til at sælge mere. Simpelthen fordi vi gør, som vi altid har gjort. Det er der, som udgangspunkt, intet galt med. Men tænk, hvis du kunne få en langtidsholdbar plan for din allerede gode forretning – så den kan blive en smule bedre i morgen?
Sammen går vi din forretning igennem og trin for trin prioriterer, hvad der er lavthængende frugter, og hvad der er langsigtede målsætninger.
Du vil ofte se, at det er de små detaljer, der gør en stor forskel.
Det kan være, at I glemmer at stille opfølgende spørgsmål til kunden, så de kommer fra butikken med kun halvdelen af det, de reelt havde brug for.
Give personalet en forståelse for, at mersalg er service og en hjælp. Synliggøre detaljerne som vi ikke ser i hverdagen. Finde eksisterende og nye muligheder i din forretning.
Det kan være, at du og dit personale bruger bagindgangen og derfor ikke ser, om lyset er for skarpt, hvordan facaden og skiltene ser ud, og om forretningen er overskuelig at finde rundt i.
Vi er nødt til at turde se forretningen og betjeningen fra kundens synspunkt, hvis vi skal komme dem i møde og sælge bedre til dem. Sammen laver vi en konkret og grundig gennemgang af din forretning, hvor vi kommer hele vejen rundt og italesætter, ser på detaljer og samler trådende. Ønsker du rådgivning til at blive endnu bedre og skabe værdi for kunden?
Hvad kan du forvente?
Forestil dig, at en kunde kommer ind i din forretning. Han leder efter et bestemt produkt, men kan ikke finde det. Han forsøger at få øjenkontakt med én af medarbejderne, men de har travlt ved kassen og med at sætte nye varer på plads. Han går en lille runde i forretningen og kigger efter produktet. Da han stadig ikke har fundet det, går han ud af butikken. Hvad gik galt i denne kundes oplevelse? Fx manglende skiltning og dårlig opfyldning af varer. Men det vigtigste er den gode service, som kunden desværre gik glip af ved dette besøg.
At pleje relationen til din kunde er nemlig grundstenen til dit salg og til at få loyale kunder. Det har jeg set igen og igen, i butikker landet rundt, i mit virke som sælger og salgstræner de sidste 20 år.
I forretningsforløbet laver vi sammen de mest hensigts-mæssige procedurer for jeres salg og mersalg, mens vi stadig har jeres grundige faglighed i fokus.
Sammen kortlægger vi de udfordringer, der er vigtigst for jer at komme til bunds i. Du kan føle dig tryg ved, at vi kommer omkring hele din forretning – og gør den en smule bedre, end den var i går. Efter forløbet er alle medarbejdere fortrolige med jeres faste procedurer for salg. Det betyder, at jeres kunder gang på gang mødes af den samme jordnære og grundige service. Det giver en mere forudsigelig omsætning i din forretning og færre overraskelser i salgssituationen.
Forløbet afsluttes med en rapport over de forbedringspunkter, vi sammen har observeret. Rapporten er din handleplan fremadrettet, hvor vi sammen sætter opgaver og datoer ind, så du har et overskueligt overblik over de næste skridt. Med rapporten i hånden efter forløbet er du sikret et solidt fundament for din forretnings salg.
Sådan foregår en forretningsgennemgang
Møde 1
Vi beslutter dine målsætninger for forretningen.
Møde 2
Vi gennemgår din forretning grundigt og ser på, hvor vi konkret kan forbedre salget.
Møde 3
Ud fra møde 2 laver vi en konkret handleplan, som du kan følge.
Møde 4
Vi evaluerer og kigger på, hvor langt du er med de ændringer, vi aftalte på møde 3.
Brug for inspiration?
Måske har du ”bare” brug for et par friske øjne på detaljerne?
Jeg tilbyder at komme ud til dig i to timer, hvor vi sammen ser på din forretning og taler om dine muligheder.
Hvordan plejer du dine salgsprocesser bedst muligt?
Det kan være, at du har lagt mærke til, at salget er nedadgående. Eller at kunderne forlader butikken uden at købe noget. Måske udtrykker dine medarbejdere deres frustration over, at det er blevet sværere at sælge.
Er det tilfældet, bør du stille dig selv spørgsmålet: Hvordan plejer jeg min salgsproces bedst muligt? Vi bliver alle ”lidt hjemmeblinde” i vores forretning.
Har du brug for et par friske øjne på detaljerne?
Her kommer jeg ud til dig i to timer og går forretningen igennem med dig med fokus på det, din kunde ser ved deres besøg.
Det her kommer vi igennem:
Butiksfacaden
Indretningen i butikken
Servicen og kundekontakt
Jeres overordnede markedsføring
Vil du skabe værdi for dine kunder?
Har du øje for detaljerne i din forretning?
Har du loyale kunder?
Kommer dine kunder tilbage?
Hvad kræver forretningsforløbet af dig?
Gennemgangen kræver ingen faglig forberedelse fra din side. Det sørger jeg for. Men på selve dagen for gennemgangen anbefaler jeg, at du tager noter undervejs, så du kan huske det, vi sammen gennemgår. Medbring derfor gerne en notesblok, du kan skrive på.
Hvis du gerne vil have, at jeg tager noter, kan vi aftale det på forhånd. Så renskriver og sender jeg dem til dig efter besøget.
For at sikre, at du får mest muligt ud af gennemgangen, rådgiver jeg dig også i, hvordan du kan prioritere opgaverne.
Mange af ændringerne vil du kunne foretage allerede med det samme eller i løbet af få måneder.
Sådan kommer du i gang:
Er du interesseret i at høre mere, eller har du spørgsmål, er du meget velkommen til at ringe til mig på 26 82 39 18 eller sende en mail.
Når du booker mig til at gennemgå din forretning med dig, ser din proces sådan ud:
- Du får en faktura.
- Når fakturaen er betalt, aftaler vi en dato for gennemgangen.
- Hvis du har brug for yderligere rådgivning ud over de to timer, anbefaler jeg et klippekort.
Prisen for forretningsforløbet på to timer er: 4.500 kroner eks. moms.
Jeg kommer ud til dig mod et transporttillæg, der afregnes efter Statens takst + 300 kroner ekskl. moms per påbegyndte halve time. Se evt. forretningsbetingelser for uddybende information.
Mød din rådgiver på forretningsforløbet
Mit navn er Anette Bornemann, og det er mig, der står bag byBornemann. Igennem mere end 20 år har jeg hjulpet dygtige forretningsindehavere og -ansatte med at sælge mere via gode salgsprocedurer.
Min helt store force er at hjælpe dig, der sælger fysiske produkter til privatpersoner.
Blandt andet har jeg hjulpet Nomeco A/S og Raunsborg Nordic, samarbejdet med Matas, Magasin og Helsam samt undervist Matas eleverne på Handelsfagskolen i Skåde.
For mig handler salg om at være nærværende for kunden, have det rette produktkendskab og ikke mindst at lytte. Opbygge relation og skabe værdi for kunden. Når jeg afholder kurser og forløb, er mit fokus altid at arbejde med små skridt ad gangen – ikke store omvæltninger.
I mit samarbejde med dig værner jeg altid om det lokale. Det er jeres lokale kunder, I holder af. Det er dem, der holder butikken kørende, og det er dem, salget afhænger af. Derfor er det også dem, vi skal gøre købsoplevelsen rar for.
Vil du lære mere om at sælge mere – uden at bruge anmassende salgsmetoder?
Anette er en kompetent forretningsudvikler og inspirerende samarbejdspartner.
“Anette skaber salgsresultater ved at udvikle mennesker på en målrettet, men alligevel meget tryg, måde.
Anette ser muligheder i markedet og ser potentialet i andre mennesker.
Denne kombination gør Anette til en værdiskabende samarbejdspartner – især indenfor detailhandlen.”
Adresse
byBornemann
Bredagervej 40
Vigersted
4100 Ringsted
CVR: 38767909
Jeg hjælper dig med forretningsudvikling, der er helt nede på jorden. Sammen laver vi en langtidsholdbar forretningsplan for din allerede gode forretning – så den kan blive endnu bedre i morgen.